software Schermafbeelding 2019-03-05 om 08.50.36

Published on maart 3rd, 2019

0

HubSpot: Eén platform voor meer rendement

HubSpot, de naam zegt het al, brengt je spot on bij klanten. Ze zullen als vanzelf naar je toe komen. Je hebt een tool in handen voor CRM, Inbound Marketing, Sales en Service en eigenlijk zijn dat de disciplines waar je bedrijf op draait. Wat is er dan beter om deze te beheersen vanuit een geïntegreerd platform. De 4 hubs zijn ook heel goed stand alone in te zetten, maar gezamenlijk brengen ze jouw business pas echt tot grote hoogte.

Wat is HubSpot?

HubSpot is zoals gezegd een platform met 4 Hubs: CRM, Marketing, Sales en Service. Vier terreinen die cruciaal zijn in een klantgerichte cultuur. Wil je beter kunnen inspelen op de wensen en behoeften van je klanten dan is de CRM Hub daarvoor bij uitstek geschikt. Met de HubSpot CRM heb je grip op je klantendatabase. Als salesmanager krijg je een helder beeld van al je contacten, leads, lopende deals en huidige klanten. HubSpot CRM verhoogt de algehele productiviteit van je salesteam doordat het optimaal gebruik maakt van de mogelijkheden in dit online tijdperk. Met HubSpot Marketing kun je je marketingactiviteiten soepel inzetten. Je kunt meer Inbound Marketing toepassen waarbij je klanten gericht bedient op het moment dat het hun uitkomt in plaats van informatie op te dringen zoals het geval is bij Outbound Marketing. De wensen van de klant staan centraal en je kunt je content daar nu optimaal op afstemmen. Met HubSpot Sales hoef je de leads maar te verzilveren. Je kunt meer tijd besteden aan warme leads, je kunt ervoor zorgen dat klanten al vroeg in de klantreis voor jou kiezen, verhoog je de productiviteit van je sales teams en genereer je meer omzet. De vierde HubSpot: Service, stroomlijnt je processen en verhoogt de efficiëntie van je team. Met deze tool zorg je dat klanten jou met plezier aanbevelen bij anderen. Vier krachtige Hubs dus die je apart kunt aanschaffen, maar de echte kracht wordt pas zichtbaar in hun samenhang, wanneer ze als een geheel worden ingezet.

Daar wanneer het keuzemoment plaatsvindt

Tegenwoordig ga je het als bedrijf niet meer redden als je af en toe eens een nieuwsbrief de deur uit doet of een post op social media plaatst. Het gaat erom dat jij precies door hebt wanneer jouw klant behoefte heeft aan die nieuwsbrief. Dat je specifieke informatie kunt leveren die de beslisser helpt op het moment dat het hem uitkomt, liefst op het moment van kiezen. HubSpot is dé tool om marketeers bij die uitdaging te helpen. En dat niet alleen. Met HubSpot kun je ook monitoren of marketinginspanningen (juist) worden opgevolgd.

Een professioneel en flexibel platform

HubSpot biedt ook een uitgebreide leeromgeving waar met video’s, slides en blogs alles haarfijn wordt uitgelegd. Ook de Inbound Marketing methode wordt uitgebreid uit de doeken gedaan. Door de gebruiksvriendelijke user interface kun je dat heel makkelijk zelf bestuderen en heb je er niet veel training of begeleiding bij nodig. HubSpot is daarnaast heel makkelijk te koppelen aan andere applicaties zoals Office 365, Salesforce, G Suite, de social media kanalen en nog veel meer.



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Back to Top ↑